12. 3. 2019
Plánujete si kúpiť nový elektrobicykel, ale nie ste si istí, či ste si vybrali správne? Nie ste si istí, na čo sa pri výbere zamerať? Nezúfajte, pomôžeme vám to zistiť. Najprv si odpovedzte na nasledujúce otázky:
Mestské e-bicykle si najviac užijete pri jazde v meste, na nenáročných výletoch po vidieku alebo pri rybárčení na peknej cestičke pozdĺž rieky. Vďaka zníženému rámu sa naň ľahko a pohodlne nasadá a zosadá, čo najlepšie využijete v premávke - v každodennej mestskej džungli pri dochádzaní do práce alebo na nákupy. Blatníky umožňujú jazdu za každého počasia, na nosič môžete pripevniť tašku alebo nákupný košík a elektrobicykel môžete jednoducho postaviť. Nemusíte sa obávať ani jazdy v tme alebo v noci, pretože mestské e-bicykle sú z výroby vybavené predným a zadným osvetlením. Nie sú vhodné na jazdu v náročnom teréne a mali by ste sa vyhýbať strmým stúpaniam. Mestské e-bicykle si môžete vybrať vo veľkosti 17" a 19"(model e-City 2.7 18"). Priemer kolies je 26" e-City alebo 28" e-Country.
Mestský e-bicykel je pre mňa dobrý, ak 90 % mojich ciest vedie po dobre upravených (spevnených) cestách alebo mám problém nasadnúť na bežný bicykel a ocením nízky nástup.
Využijete bicykel na dochádzanie do práce v meste, ale chcete si ho vziať aj na dlhší nenáročný výlet? Potom je trekingový e-bike Crussis pre vás ten pravý! Ide o športovejšiu verziu mestského e-bicykla, ktorá však bez problémov zvládne aj poľné cesty alebo chodníky. Rovnako ako mestský e-bike je trekingový e-bike vybavený blatníkmi, nosičom a stojanom. Model e-Savela je k dispozícii vo veľkostiach 17" a 19", model e-Gordo vo veľkostiach 18" a 20".
Trekingový e-bike je pre mňa vhodný, ak 85 % alebo viac mojich ciest vedie po cestách, cyklotrasách alebo dobre upravených chodníkoch v nenáročnom teréne.
Športovejšia verzia trekingového e-bicykla, ktorá má širšie pneumatiky a viac prevodov. Vďaka tomu sa výborne hodí na jazdu v ľahšom teréne, ale je pohodlný aj v meste, do práce alebo na cyklotrasu. Crossové bicykle na rozdiel od trekingových bicyklov nemajú blatníky ani nosiče. Môžete si ich však kedykoľvek dokúpiť a namontovať. Touto zmenou v podstate získate trekingový e-bike. Nie je vhodný na jazdu v náročnom teréne. Dámske elektrobicykle e-Cross lady vyrábame vo veľkostiach 17" a 19" a pánske elektrobicykle e-Cross vo veľkostiach 18" a 20".
E-bicykel Cross je vhodný pre tých, ktorí sa pohybujú prevažne po cestách a cyklotrasách (približne 70 %), ale radi by bicykel využili aj na príležitostnú jazdu v ľahšom teréne.
Najvšestrannejšia a najšportovejšia verzia elektrobicykla, s ktorou vás nič nezastaví. Užívajte si bezstarostnú jazdu v teréne, do kopca aj z kopca, na poľných alebo lesných cestách a rôznych chodníkoch. Pohodlne môžete jazdiť aj po cestách a cyklotrasách. Horské elektrobicykle Crussis sú k dispozícii s kolesami e-Guera s priemerom 27,5" (15", 17" a 19") a e-Atland (18" a 20"). Veľkosť kolies 29" ponúkajú celoodpružené bicykle e-Full (18" a 20"), e-Fionna (17" a 19") a e-Largo (18", 20" a 22").
Horský e-bike je vhodný pre tých, ktorí si chcú užiť výlety v teréne a zvyšok svojich ciest absolvovať na cestách a cyklotrasách.
Informácie o dojazde sú jednou z najčastejšie kladených otázok o elektrických bicykloch vo všeobecnosti. Odpoveď však nie je vôbec jednoduchá. Je to podobné, ako keď sa snažíte odpovedať na otázku, koľko kilometrov môžete prejsť s plnou nádržou benzínu v aute. Existuje viacero faktorov, ktoré ovplyvňujú dojazd elektrobicykla:
kapacita batérie | čím vyššia je kapacita batérie (v Ah alebo Wh), tým väčší je skutočný dojazd elektrobicykla |
stav a vek batérie | batéria prirodzene stráca časť svojej kapacity, keď starne. Na konci životného cyklu batérie nebude dojazd rovnaký ako na začiatku používania |
použitý motor | stredový pohon s krútením v porovnaní so zadným nábojovým pohonom so snímačom otáčania dokáže lepšie využiť energiu batérie, a to až o 10 |
profil trasy | ak jazdíte v kopcovitom teréne, batéria sa vybije skôr ako pri jazde po rovine |
nastavenia asistencie | Pri jazde na e-biku si môžete vybrať z 5 úrovní asistencie. Prvá úroveň pomáha najmenej a tiež spotrebuje najmenej energie. Piata úroveň pomáha najviac a tiež spotrebuje najviac energie z batérie |
Hmotnosť jazdca a nákladu | Vyššia hmotnosť jazdca a nákladu negatívne ovplyvňuje spotrebu energie |
stav jazdca | čím viac šliapete do pedálov, tým menej energie motor spotrebuje |
štýl a plynulosť jazdy | Plynulá jazda je úspornejšia ako striedanie rôznych jazdných režimov alebo časté zastavovanie a rozbiehanie, ktoré znižuje dojazd |
nahustenie pneumatík/pneumatík | Správne nahustenie pneumatík je dôležité. Nedostatočne nahustené pneumatiky poskytujú lepšiu priľnavosť k vozovke, ale nesú so sebou aj vyššiu spotrebu energie. Na druhej strane, viac nahustené pneumatiky prinášajú nižšiu spotrebu energie. Pri hustení pneumatík sa riaďte hodnotami hustenia uvedenými výrobcom na plášti pneumatiky, len tak si užijete správny zážitok z jazdy. |
poveternostné podmienky | Ideálna teplota pri jazde je približne 20 °C a bezvetrie. Jazda pri nízkych teplotách alebo silnom protivetre ovplyvňuje dojazd. Majte na pamäti, že batéria elektrobicykla sa v chladnom počasí vybíja rýchlejšie a dojazd môže byť až o tretinu kratší ako v iných ročných obdobiach |
Toto je najbežnejší typ umiestnenia motora. Je skvelé do mesta alebo rovinatejšieho terénu, pretože nevyžaduje časté šliapanie do pedálov. Stačí otočiť pedálmi a bicykel ide za vás (samozrejme, s vyššou spotrebou energie).
Výhody centrálneho motora:
Spĺňa bicykel predpisy pre cestnú premávku? Áno. Elektronické bicykle sú v krajinách EÚ právne považované za bežné bicykle, musia však spĺňať určité predpisy. Aby bol elektrobicykel spôsobilý na premávku na pozemných komunikáciách, musí byť označený štítkom na ráme. Tento štítok obsahuje názov a adresu výrobcu (dovozcu), zhodu s európskou normou EN15194-1, symbol CE a symboly 250 W, 25 km/h a EPAC alebo PEDELEC. Tieto informácie musia byť zároveň uvedené v návode na použitie alebo vo vyhlásení o zhode. Všetky elektrobicykle Crussis spĺňajú tieto požiadavky.